Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Uletěly mi včely!

Můj soused léta chová včely. Chtěl jsem si taky užívat čerstvého medu a začal je chovat také. Ovšem jednoho dne jsem zjistil, že včely jsou fuč! Prostě se přestěhovaly do úlu k sousedovi. Co mám dělat?

 

Občanský zákoník k této situaci v § 1014 uvádí, že pokud vletí roj včel do cizího obsazeného úlu, nabývá vlastník úlu vlastnické právo k tomuto roji, aniž je povinen k náhradě. Není totiž prakticky možné, abyste jako právoplatný majitel včel stíhal na sousedově pozemku mezi vším možným hmyzem právě Vaše včelky. Včely na cizím pozemku se z právního hlediska považují za věc ničí, tedy za zvíře, které nikomu nepatří. Soused nebude rušit Vaše vlastnické právo k těmto včelám ani jejich fyzickou likvidací. Pokud by však Váš roj na cizí pozemek pouze vzlétl, půjde stále o Vaše vlastnictví a nikdo ho nesmí poškozovat.

Autor: Štěpán Ciprýn | čtvrtek 6.12.2018 13:52 | karma článku: 10,06 | přečteno: 972x
  • Další články autora

Štěpán Ciprýn

Úskalí nájemní smlouvy - na co si dát pozor?

Nájemní smlouva se bezesporu řadí mezi nejpoužívanější druhy smluv. Přestože nájemce nalezne ochranu v občanském zákoníku, měl by při uzavírání nájemní smlouvy věnovat zvýšenou pozornost některým jejím ujednáním.

17.12.2018 v 11:10 | Karma: 8,99 | Přečteno: 1290x | Diskuse| Ostatní

Štěpán Ciprýn

Odpuštění penále aneb porušení povinnosti řádného hospodáře

Obec si nechala vystavět areál, ale stavba se zpozdila. Ve smlouvě je samozřejmě uvedeno smluvní penále pro případ zpoždění. Co když se ale obec rozhodne toto penále odpustit? Je to vůbec možné? Čtěte dál, situaci Vám objasním.

14.12.2018 v 13:26 | Karma: 9,47 | Přečteno: 1356x | Diskuse| Ostatní

Štěpán Ciprýn

Jak na rozvod dohodou?

Vytratila se ve Vašem vztahu vzájemná láska a porozumění? Už nechcete být manželé? Změnil se Váš životní styl, postoje, hodnoty a i Váš pohled do budoucnosti je odlišný? Máte oboustranný zájem manželství ukončit, ale nevíte jak?

13.12.2018 v 15:03 | Karma: 12,60 | Přečteno: 2637x | Diskuse| Osobní

Štěpán Ciprýn

Obtěžují mne sousedovy slepice!

Na můj oplocený pozemek neustále vnikají sousedovy slepice. On s tím nechce nic dělat. Co si mám počít?

12.12.2018 v 9:57 | Karma: 8,96 | Přečteno: 911x | Diskuse| Miniblogy

Štěpán Ciprýn

Pomoc, kamaráda kopl kůň!

Jsem majitelem koně. Můj kamarád byl jednoho dne u mě na návštěvě a bez mého vědomí se šel na koně podívat. Během toho ho můj kůň nakopl a vážně ho zranil. Nesu odpovědnost za způsobenou škodu?

4.12.2018 v 13:48 | Karma: 8,44 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1492x
Jsem advokát a partner v Advokátní kanceláři Ciprýn & Kiršner. Mám praktické zkušenosti s řešením právních problémů v mnoha právních odvětví. Na blogu bych se s Vámi rád podělil o své zkušenosti z právní praxe, popsal zde, jak postupovat při řešení na první pohled neřešitelných problémů a jak je zdárně vyřešit. Věřím, že mé rady Vám budou nápomocné, užitečné a pro mnohé z Vás třeba i zajímavé :-)